Wednesday 12 February 2014

PETUA KECUTKAN RAHIM SELEPAS BERSALIN

Rasanya semua orang tahu ad banyak tip tradisional untuk mempercepatkan proses pengecutan rahim... Tapi dalam pada ramai yang tahu pun, ada je yang tak amalkan petua2 ni kan... (",) Saya cuma nak berkongsi dengan orang lain pengalaman saya sendiri.. iaitu dengan meminum air akar pokok semalu..


sebenarnya ini petua dari mak saya...

saya ikutkan saja.. tp alhamdulillah.. mmg berkesan..

saya tak ada mengikut cara berpantang yg betul sewaktu tempoh berpantang dimana saya langsung tidak memakai bengkung selama tempoh tersebut.(jgn ikut cara saya ya).namun dengan mengamalkan minum air dari akar kayu pokok semalu 

perut saya masih seperti biasa...seperti sebelum mengandung...


akar pokok ini jga mempunyai pelbagai khasiat ln seperti wanita yg ad masalah dengan kitaran haid...insyaallah kembali normal...

itu saja sebagai perkongsian..tuk sesama kawan2...



ini gambar mak saya bekalkan akar pokok semalu tuk dibawa balik dari kampung tu..tima kasih mak....










No comments:

Post a Comment